Tyle klasyków facet stworzył, a jego nazwiska i tak już mało kto pamięta. Z pewnością jedna z bardziej zasłużonych postaci amerykańskiego kina.
Kapitalny reżyser, mający na swoim koncie bardzo różnorodne filmy. Wstyd, że Akademia nie nagrodziła go Oscarem Honorowym, na którego zasłużył, jak mało kto.
Świetny reżyser, chociaż Kanadyjczyk....
1.Skrzypek na dachu 10/10
2....I sprawiedliwość dla wszystkich 10/10
3.Jesus Christ Superstar 9/10
4.Wpływ księżyca 8/10
5.W upalną noc 8/10
6.Huragan 8/10
7.Cincinnati Kid 7/10
8.Afera Thomasa Crowna 7/10
9.Tylko ty 7/10
10.Rosjanie nadchodzą 6/10
11.Rollerball...
zasługuje na najwyższe uznanie. We współczesnym cynicznym świecie, we współczesnym kryzysie kościoła katolickiego (sam jest sobie winien), ten film ani nie jest cyniczny, ani antyklerykalny, stara się, najuczciwiej jak to tylko możliwe podejść do kwestii wiary (nawiedzenia?), kwestii cudów, w końcu kwestii winy (zabite...
więcej