Świetny kryminał z okupacją w tle.Jest w tym filmie tajemnica,są emocje jest napięcie- a to najważniejsze w tym gatunku.Do tego dochodzi dobry klimat okupowanej Warszawy,bardzo dobre takie "szaro-brązowe" zdjęcia i idealna ścieżka dziwiękowa współtworząca nastrój filmu.Należy też wspomnieć o bardzo dobrej obsadzie - film dobrze zagrany,a wszystkich pozamiatał Seweryn w epizodzie hrabiego.Kilka sen w tym filmie jest rewelacyjnych,a moja ulubiona to ta w knajpie w getcie.Szczerze polecam - nie wiem skąd tak niskie oceny.Krytycy chyba oglądali inny film,albo pan Majewski im czymś podpadł.
Bardziej obrzydliwego, seksistowskiego monologu jak ten w wykonaniu Seweryna nie słyszałam. Więdłocha drewniana. Dialogi na poziomie filmu amatorskiego. Fabuła z dziurami.
Przepraszam bardzo,a gdzie Ty tu widziałaś Więdłochę ????? Monolog Seweryna - rewelacyjny.
No chyba nie te filmy oglądaliśmy. Chyba że ten prymitywizm fabuły i aktorstwa był zamierzony.
Jedynie Seweryn odstaje od tego szajsu. Tego się przecież nie da oglądać na trzeźwo.
Moim zdaniem , jak na erotomana, jego monolog był nadzwyczaj finezyjny ;) "Przymrużone oko opatrzności" haha - perełka ;)
Monolog Seweryna był monologiem starego erotomana, który ze swoim erotomaństwem się nie kryje. Majewski niby każe detektywowi Królowi zdystansować się do opowieści erotomana (widać to po minie i lekkim odchyleniu głowy do tyłu), ale to, że ta opowieść sobie wybrzmiewa tak okazale sugeruje, że Majewski uważał ją jednak niestety za zabawną.
Jak zwykle opinie na Filmwebie są gówno warte, wielcy krytycy, często im gorsze opinie tym lepszy film, te wszystkie negatywne komentarze to pewnie od fanów Vegi i komedii romantycznych.
Szczególnie współczesna ławka, błyszczące płyty chodnikowe, aluminiowe drzwi i stolarka okienna dworca Warszawa Główna albo kamera monitoringu na podwórku oddają klimat okupowanej przez Warszawy lat 40 ;-)
Też jestem zachwycona. Widzę potknięcia, ale okupacyjnych kryminałów jest tak niewiele, że należy to docenić.
Noc generałów to świetny klimatyczny film. Ten byłby dobry gdyby nie rynsztokowy słownik czyli normalność w polskich filmach.
W takim razie polecam
"TAM I Z POWROTEM" Wojciecha Wójcika
https://www.filmweb.pl/film/Tam+i+z+powrotem-2001-31401
i
"MEDIUM" Jacka Koprowicza
https://www.filmweb.pl/film/Medium-1985-7644
"Tam i z powrotem" widziałem i dałem mu 8 - bardzo dobry filmik."Medium" nie miałem okazji zobaczyć.
Majstersztyk.
No, jeśli chodzi o II wojnę, szczególnie polecam:
"POCIĄG" Johna Frankenheimera z Burtem Lancasterem, Paulem Scofieldem i Jeanne Moreau
https://www.filmweb.pl/film/Poci%C4%85g-1964-35040
"WYROK W NORYMBERDZE" Stanleya Kramera ze Spencerem Tracy, Burtem Lancasterem, Montgomery Cliftem, Judy Garland i Maximilianem Schellem
https://www.filmweb.pl/film/Wyrok+w+Norymberdze-1961-35820
"WZGÓRZE" Sidneya Lumeta z Seanem Connery (film pozbawiony wszelkich hamulców, rola na granicy aktorskiego obłędu. Doskonała. Zupełnie niedoceniona),
https://www.filmweb.pl/film/Wzg%C3%B3rze-1965-11836
"KANAŁ" Wajdy
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Kana%C5%82-31959
"WIELKA UCIECZKA" Johna Sturgesa ze Stevem McQueenem, Jamesem Garnerem, Charlesem Bronsonem, Jamesem Coburnem i Donaldem Pleasancem
https://www.filmweb.pl/film/Wielka+ucieczka-1963-11669
"MŁODE LWY" Edwarda Dmytryka z Marlonem Brando, Montgomery Cliftem i Deanem Martinem
https://www.filmweb.pl/film/M%C5%82ode+lwy-1958-7955
"KRZYŻOWY OGIEŃ" Edwarda Dmytryka z Robertem Ryanem i Glorią Grahame
https://www.filmweb.pl/film/Krzy%C5%BCowy+ogie%C5%84-1947-103505
"NOC GENERAŁÓW" z Omarem Shariffem i Peterem O’Toolem
https://www.filmweb.pl/film/Noc+genera%C5%82%C3%B3w-1967-37242
"ŻELAZNY KRZYŻ" Sama Peckinpaha z Jamesem Coburnem, Jamesem Masonem i Maximilianem Schellem
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBelazny+krzy%C5%BC-1977-37394
Kryminał na poziomie książki z poczty, intryga kulawa jak sito, napięcie zerowe, kilka przebłysków w rolach drugoplanowych i zaskakująco drewniany Żmijewski. Brak powodów do zachwytu.. za scenografię w której wpadek nie brakuje, a aktorzy w 1941 roku ochoczo defilują po kostce Bauma ktoś powinien się wstydzić, tym bardziej, że w dziedzinie scenografii z okresu II wojny mamy świetnych specjalistów....